Fysiotherapiepraktijk
Tel. 0186 692 053  -  06 19 56 84 79

Oefentherapie

Revalidatie, herstel en preventie

FysioCenter beschikt over een oefenruimte. Alle benodigde apparatuur voor een optimale hersteltraining is aanwezig. Onder deskundige begeleiding traint u om veilig en effectief het gewenste resultaat te behalen. De oefeningen worden afgestemd op uw persoonlijke hulpvraag. Zo werken we samen richting uw persoonlijke doel. Tijdens het oefenen houdt de fysiotherapeut de kwaliteit van bewegen nauwlettend in de gaten, er wordt één op één behandeld en niet in groepen. We zullen u tijdens iedere oefening stimuleren het maximale uit uw hersteltraining te halen, maar controleren tegelijkertijd of u niet teveel doet.

Wanneer oefentherapie?
Oefentherapie kan noodzakelijk zijn voor het verbeteren van spierkracht, coördinatie, stabiliteit en belastbaarheid. Eigenlijk passen we in elk behandelplan oefentherapie toe, zodat de patiënt goed weet wat hij/zij zelf kan doen om eigen herstel te bevorderen.

Bij veel blessures of aandoeningen is het effectief gebleken om actief te oefenen. Al dan niet in combinatie met fysiotherapeutische- of manuele behandeling.

Zo kunt u denken aan oefentherapie bij:

• Neurologische klachten
  • Nekklachten
  • Schouderklachten (zoals een Frozen Shoulder)
  • Tenniselleboog/golferselleboog
  • Rugklachten
  • Nieuwe heup (Total Hip Prothese / THP)
  • Nieuwe knie (Total Knee Prothese / TKP)
  • Runners Knee
  • Aandoening aan de meniscus
  • Kruisbandletsel (ruptuur of nieuwe kruisband)
  • Enkelklachten
  • Aandoening aan achillespees
  • Hielspoor
  • Astma/COPD
  • CVA/beroerte
  • Chronische pijnklachten zoals fibromyalgie

Naast het verhelpen van klachten kan oefentherapie ook een preventieve werking hebben. Nieuwe of terugkerende klachten kunnen daarmee zo veel mogelijk worden voorkomen.

We helpen u graag bij het behalen van uw persoonlijke doelstelling!